הדרך הבטוחה לשדרוג ביצועי המחשב – החלפת דיסק SSD

הדרך הבטוחה לשדרוג ביצועי המחשב – החלפת דיסק SSD

 

המחשב בנוי מחלקים רבים, אך מבחינתכם החלק החשוב ביותר הוא הכונן הקשיח, ההארד דיסק (HDD), זה שמאחסן ושומר על המידע שלכם – השירים, הסרטים, תוכנות חיוניות, וכמובן הקבצים והמסמכים. אולם הדיסק הקשיח הוא מכני, ועל אף שבדרך כלל יש לו שטח אחסון גדול ביותר, הטכנולוגיה שלו קצת מיושנת (בכל זאת, הוא הומצא בשנת 1964…), ולכן, בוודאי תשמחו לשמוע שיש דרך קלה ומהירה לשפר לאין ערוך את ביצועי המחשב שלכם ולהפוך אותו לא רק לסוס עבודה, אלא אפילו לסוס מירוץ, גם אם נקנה לפני אי אילו שנים.

[elementor-template id="946"]

 

הכירו את ה-SSD

כונני ה-SSD (Solid State Drive) הם הדור החדש של אחסון המידע. כוננים אלה פועלים בטכנולוגיית Flash Memory, שבה משתמשים גם בדיסק-און-קי, כך שלמעשה מדובר בדיסק-און-קי גדול יותר. כוננים אלה רועשים הרבה פחות כיוון שאין עליהם חלקים נעים, לכן הם גם עמידים יותר בפני כשלים מכניים, רטט וזעזועים. נוסף לכך, המשקל שלהם קטן יותר, צריכת החשמל נמוכה יותר, והחשוב מכל – זמן הגישה למידע שעליהם קצר הרבה יותר, מה שלמעשה מתורגם למהירות עבודה גבוהה מאוד, פי 5 ויותר מזו של מחשב שבו מותקן כונן קשיח.

על אף היתרונות העצומים באמת של כונני ה-SSD, יש להם כמובן גם חסרונות. הראשון שבהם הוא המחיר. אמנם כיום כוננים אלה נמצאים במגמת ירידה במחיר, אך בהשוואה לכונן קשיח, מחירו של כונן SSD, גבוה עדיין יותר, בטח אם משווים את נפח האחסון. כלומר, אם תרצו להשקיע סכום כסף מסוים בהחלפה או בשדרוג האחסון שלכם, עבור אותו סכום כסף תוכלו לקבל נפח גדול יותר בכונן קשיח רגיל מאשר בכונן SSD.

ואם מדברים על נפח אחסון – כונני SSD יכולים להכיל כיום רק עד TB1 לעומת כוננים קשיחים שקיימים בשוק עד נפח של TB8, אך כיוון שמשתמש ממוצע, לא ממש צריך נפח גדול יותר מ-TB1, ההיצע בשוק כיום הוא די והותר.

חשוב לציין שאין להתבלבל בין כונני SSD וזיכרון RAM של המחשב, שהוא בעצם הזיכרון הפנימי המיידי שלו (זה שמאפשר לכם לעבוד בכל רגע נתון על תוכנות ומסמכים וברגע שאתם מסיימים או מכבים את המחשב, הוא מתאפס ומתפנה. אגב, קחו בחשבון שגם שדרוג או הוספה של זיכרון RAM ישפרו את ביצועי המחשב והמהירות בה הוא יעבוד, אז אולי שווה לחשוב גם על זה).

לאחר ששקלתם את היתרונות והחסרונות, בואו נתקדם.

 

למה כדאי לי לשדרג ואיך עושים את זה בכלל?

אז כמובן שהסיבה הברורה והעיקרית היא המהירות. כל מחשב שבו תתקינו כונן SSD יהפוך מהיר יותר. זה מתבטא בזמן בו לוקח למחשב לעלות מרגע הפעלתו וגם בזמן העבודה השוטפת בקבצים ובגלישה באינטרנט.

אפשר כמובן לשלב בין שני הכוננים ועל כונן ה-SSD להתקין את תוכנת ההפעלה ותוכנות אחרות, ואילו את הקבצים שלכם, מכל הסוגים, לאחסן על הכונן הקשיח. כך אתם נהנים משני העולמות – גם מהירות עבודה גבוהה, בטח אם אתם עושים שימוש רב בגלישה באינטרנט, יחד עם שטח אחסון גדול במיוחד עבור הקבצים.

את השדרוג / ההחלפה לכונן SSD ניתן כמובן לבצע בכל רגע נתון, אך ברוב המקרים זה נעשה אם הכונן הקשיח נהרס ואתם נאלצים לקנות אחד חדש, ואז מעדיפים כבר לשדרג ולהיטיב עם המחשב. מומלץ כמובן גם לשדרג אם המחשב שלכם עובד לאט מאוד, כפי שנאמר כאן במאמר מספר פעמים – לא תאמינו עד כמה המחשב שלכם פתאום יריץ את כל הקבצים והאתרים בקלות ובמהירות.

פעולת שדרוג המחשב או ההחלפה בין הכוננים דורשת העתקה מלאה של כל תוכן הכונן הקשיח שיש על המחשב, או שאם מדובר במחשב חדש, פשוט התקנה של כל תוכנות המחשב הרלוונטיות – מומלץ לביצוע בעזרת טכנאי מחשבים מקצועי. הכונן מותקן פיזית בתוך המחשב, ולמרות שההתקנה שלו במחשב נייד מורכבת קצת יותר, תוכלו למצוא מדריכים מצוינים ביוטיוב המסבירים כיצד לעשות זאת צעד אחר צעד. שימו לב שיש סוגים שונים של כונני SSD במהירויות שונות ועם חיבורים שונים למחשב. החיבור הנפוץ ביותר הוא SATA, אך יש חיבור MSATA וגם M.2 שהם מהירים יותר, אך בו בזמן גם יקרים.

טיפ חשוב (ולא רק במקרה זה) – גבו את המערכת והקבצים שלכם לפני שתשדרגו או תחליפו את הכונן הקשיח. ליתר ביטחון.

 

אם החלטתם לפרגן לעצמכם ולשפר את ביצועי המחשב שלכם ואתם קצת חוששים מלעשות זאת בעצמכם, אנו במוניטור מחשבים הותיקה והאמינה, נשמח לעשות זאת עבורכם. צרו קשר עימנו, וקבלו יעוץ חינם בטלפון 03-5299299 או בנייד 054-6900100 או הביאו את המחשב אלינו לאבן גבירול 110 בתל אביב. אנו בטוחים שתצאו מרוצים כמו אלפי הלקוחות הנוספים שלנו.

 

באדיבות אתר טוב תודה

Call Now Button